Saturday, May 15, 2010

tadika's moment

kehadiranku bagai asing di situ..
tiap mata yang memandang seperti 'curios' ingin mengetahui siapakah diriku..

malah,
ada yang berbisik..
' ada cikgu baru laa'.. haha
style bisik apa tu kalau aku yang nun jauh di sana boleh dengar...heh

aku ?
ketawa je la.. penghibur betul budak2 ni !!

* * * * * * * * * * * *

beberapa budak2 mendekatiku..

' nama cikgu siapa ?'

"cikgu tira"

'haa? apa ?.. cikgu lia?'

"bukanlah, cikgu tira .. ti-ra"

'oo, cikgu tiaa'

pergh, pelat laa.. lupa pulak yang aku ni tgh bercakap dengan budak2..
haha..

* * * * * * * * * * * *

uh, hari ni sakit perut plak.. sesekali dahiku berkerut-kerut menahan sakit..

liyana datang mendekatiku..

"cikgu kenapa?"

"cikgu sakit perut laa liyana".. ceh, mengadu kat budak2.. haha.. mana la diorang faham..

"ooo, kalau saya sakit perut, nak bagi perut tu baik, saya makan ubat kici kici onn"

"haa?.. ubat apa tu .. cuba cakap lagi sekali?"

"ki-ci ki-ci onn".. satu satu dia menyebut kepadaku.. kelihatan bersungguh-sungguh sekali..

ceh, pil chi kit teck aun rupanya.. hahaha.. cikgu mana la paham yana oii..


* * * * * * * * * * * *

okay semua.. cuba sebut binatang yang boleh terbang

"gajah"

"burung"

"namukk"

haa? namuk ?...
haha, nyamuk rupanya.. adoyaii

* * * * * * * * * * * *

teacher asmaa membawa anaknya ke tadika..
tiba-tiba..

"cikgu, saya nak tanya laa"

"iyee, apa dia hafiz ? "

"cikgu ada baby tak ?"

!@#$%^&*().....
what a question !.. hahaha


p/s : minggu depan diorang periksa.. haihh, apala soalan nak tanya budak2 nih.. harap-haraplah tak ada yang menangis ...

chill, take care..
May Allah Bless Us

7 comments:

little daie said...

cutenya kanak2 tadika ni^_^

"didiklah mereka dengan sebaik-baik tarbiyah"

Ichi Exe said...

kje part time jd ckgu tadika ekk??
hihi...

fitrijohari007 said...

kanak2 sgt comel..hehe =)

azni_1405 said...

npe tak jawab cikgu ada baby ke x??

walawei,,jawab je coming soon..keh69

miss s.e.r.e.n.i.t.y said...

> little daie

yeah.. insya-Allah..
btw, thanks 4 da reminder


> ichi exe

yup, first time kerja ..


>fitrijohari

they r the cutest, fragile n tiny..


> azni

hak3..
sengal la ko ni ..
zZZZzzzZZz

azni_1405 said...

ala cikgu,,malu2 pulak..

miss s.e.r.e.n.i.t.y said...

sheesh