Thursday, December 17, 2009

aku menang 650,000 USD ??

salam buat semua..

baru-baru ni, aku ada dapat e-mail dari sorang mat salleh ni..
dia kata e-mail aku terpilih untuk memenangi satu hadiah ni..wang tunai berjumlah 650,000 USD..

Dear Beneficiary,

I am Dr. tok janggut the Secretary of bla bla bla, organisation in Asian. I acknowledge your e-mail and wish to inform you that you have been entitled to a cash grant of [ 650,000.00 usd ]. This Grant was promoted and sponsored by United Nations Trust Fund-UN, Malaysia in conjunction with the European Council.

These funds are not meant or given out to promote terrorism or any illicit acts, but geared towards eradicating poverty in Africa, Asia , America, Europe and the world at Large by the year 2010. We therefore encourage you to utilise the funds deligently in setting up projects that would enhance the social-economic development of your country.

To facilitate the disbursement of this noble donation to you, Kindly fill the claims requirement form attached to this e-mail.



ok..then, aku try la reply e-mail ni..
beri nama n no,fon sume..

tetiba tengah hari tadi dia caLL aku..
and he speak english..(laju gila) n obviously aku tak faham sangat sebab slang dia pekat.. macam Australian kot..

dia kata cek tu akan sampai esok dari London..
apa yang aku kena buat sekarang adalah 'straight go to *** bank and deposit RM 800'

ha ha..
duit aku dalam bank pun ada sikit je..
ada hati nak korek duit aku ke???..
tengok spec la brother !

aku pun cakap la.. "i have to inform my parent first and let them know that i have to pay you RM 800"..

guess what?.. dia terus halang aku.. dia cakap jangan bagi tau sesiapa..

so.. aku pun fikir pelik la..
kalau fikir relevan en, kenapa dia tak kasi aku bagitau sume orang en?..

of course la..he is cheating on me..

and then, dia try physco aku,
cakap aku da hilang kelayakan jadi pemenang n aku da lepaskan peluang untuk menang..

pastu dia blah n cakap babai..


HAHA..

aku pun gelak-gelak ar.. n then citer benda ni dekat kak ngah (aku sekarang kat umah)..

tetiba dia call sekali lagi..
dia cakap dia da hantar disclaimers and whatsoever laa..
pernyataan yang aku da x menang duit 650,000 USD..


DISCLAIMERS FORM

This is to certify that Mr/Mrs................................................. the legal approved winner of the bla bla organizations does not wish to proceed with the claims process of my winnings. This is as a result of my inability to meet up with the statutory claims requirement.

I will want all the legal documents backing my winnings and my international certified bank cheque to be remitted/refunded back to the United Nations(UN) (NGO MALAYSIA) headquarters as unclaimed prize.



alhamdulillah,
mata aku tidak dibutakan dengan jumlah wang yang begitu besar..
mungkin ini ujian dari-Nya untuk menguji tahap cinta duniaku ini..

lepas tu, aku rasa tenang je..
kita tidak perlu menjadi yang terkaya untuk menikmati hidup..

maybe aku menang n maybe aku kena tipu..

dua kemungkinan yang berbeza bukan?..

RM 800 - jumlah realiti ada dlm bank aku yang selamat x dihantar kepada tok janggut..

650,000 USD - jumlah realiti dan fantasi yang aku sendiri tidak tau kewujudannya atau ilusi semata..

additional info:
- aku tanya dia macam mana aku boleh terpilih jadi pemenang n dia kata aku ni punya e-mail active.. macam mana dia tau?..maybe dia seorang hacker (penggodam komputer)

- at last tu, dia macam marah kat aku coz aku macam melepaskan 'opportunity' yang ada untuk menjadi kaya.. aku senyap je la en.. da kena sound.. tapi last skali aku meletakkan telefon n mengucapkan bye bye dengan naDa yang paling gembira yang dibuat-buat.. haha..


p/s :

aku bagitau ni sebab nak minta anda semua hati-hati..
dunia dah semakin maju dan mungkin kegiatan macam ni adalah rompakan keatas wang anda tanpa sedar..

makanya, letaklah akal dan agama dihadapan sebelum membuat sesuatu keputusan..

seKian

5 comments:

Anonymous said...

athirah..tp u xletak u pnye acc no en?

hati2 taw..

from d first sight, i noe, dis is no other than a bluff inside n out..coz there's nothing in d world comes 4 free..

pheeww!!!

khud baalik linafsik..take care..

Nurul Athirah said...

> fathin

alhamdulillah..
lucky me..kita x letak no.account..
sebab x ingat.. hehe

hana said...

huhu..
den pn pnh dpt tp x layan pn..
mmg tpu la..
=D

Anonymous said...

Macam-macam cara orang nak menipu kan?
:)

Nurul Athirah said...

> hana_peace

ohhoo..
saje je layan..
nak try tgk apa y dia nak buat...

*haha.. cam cari penyakit jekk


> byabya

yup2..lagi2 youngsters ni..
sesedap je nak goreng budak2..
kita memang kena hati-hati..

serangan seolah-olah dari semua sudut..