Sunday, February 15, 2009

palestin

Setiap hari, penduduk Palestin terpaksa berperang dan menjadi pelarian di negara sendiri..dan mungkin pada tanggapan kita, bilangan penduduk Palestin semakin berkurang,tetapi tanggapan tersebut adalah salah..dikhabarkan bahawa ibu-ibu di Palestin bertekad untuk melahirkan seberapa ramai anak agar anak mereka menjadi syuhada'yang mempertahankan Al-Quds. dan hingga kini, jumlah kelahiran anak adalah dua kali ganda daripada jumlah penduduk Palestin yang terkorban.

Bayangkan sekiranya, 5000 orang yang terkorban..Berapa ramai lagi yang bakal lahir? Allahu Akbar.. sesungguhnya janji Allah itu adalah benar dan siapa lagi yang lebih benar janjinya selain Allah?..

Baru-baru ini, wakil rakyat Palestin telah datang ke UIAM. Beliau menyatakan bahawa berita-berita mengenai kegagalan Hamas yang diuar-uarkan oleh pihak media adalah salah sama sekali. Hamas telah mengambil tindakan dengan mewajibkan agar para pengikutnya menghafal Al-Quran dan hingga kini telah lahir 5000 orang huffaz..Masya Allah.. Sebenarnya Hamas telah MENANG..ALLAHU AKBAR 3x..

Dan pada akhir ucapan beliau, beliau menekankan 3 perkara yang seharusnya kita lakukan sebagai MUSLIM iaitu:

1- kita mesti bantu agama Allah .
2- Percaya bahawa Allah pasti menurunkan bantuan kepada kita.
3- Yakin dengan janji Allah.

Wahai syabab, wahai fatayat..bangkitlah!!
tegakkan agama yang suci ini, jangan biar ada noda yang mengotorinya..

3 comments:

deenierodzhan said...

Alhamdulillah.. syukur kepada Allah.. Kemenangan milik ISLAM selamanya!!

pegimatir said...

yeke thirah??!!
ak xtw lak hamas suh dorg menghapal..
ak juz tw sal baby tue je..
bgsnye..
alhamdullillah

Nurul Athirah said...

ISLAM PASTI AKAN MENANG!!
PERCAYALAH