Friday, February 27, 2009

amore?

Baru-baru ni, aku ada membaca novel. 3 hari = 3 novel.
it's sound crazy but that's me. haha..
aku jenis layan je sume novel
asal jalan citernya ok n x melalut sgt..hehe
layan je laa ( i am not jiwang okay !)

so,
sekarang ni aku nak jadi pengulas novel x bertauliah..
;)hehe

novel 1 = selagi ada dia

tajuknya ok laa..
cerita pasal pengkhianatan cinta pertama ..
dan sukarnya menerima cinta kedua..
haha,
x paham sangat cintan-cintan ni..
tapi,
mee cap cintan aku makan..huu

tapi bila difikirkan..
ada lagi ke cinta sejati.
heh,
apa punya soalan ni?

hmm,
bagi aku,
ada lagi..
tapi 1 dalam seribu..
klu kita mengharapkan jodoh yang baik,
kita mestilah berusaha untuk jadi baik dulu..
betul x?

ok, abis novel 1..

novel 2 = setulus cinta

novel ni cerita pasal seorang perempuan tua
yang setia dengan suaminya..
walaupun suaminya tinggalkan dia..
hmm,
cinta suci x berbalas..

tapi,
yang aku kagum,
walaupun ditinggalkan suami,
perempuan ni berjaya mendidik anak-anaknya
menjadi manusia yang berguna..

dan di akhir hayatnya,
dia dapat mengecapi cinta sejati..
hmm.. kira ok la..

novel 3 = sakitnya sayang

cerita pasal abang tiri yang cintakan adik sendiri,
memangla sakit..
sapa suruh cari penyakit? ..

bagi aku,
masalah sosial ni perlu kita bendung,
dan kita kena halang sumbang mahram daripada berlaku
dalam masyarakat kita..

novel ni la yang paling panjang n berjela..
letih gila nak baca..
bayangkan 690 muka surat.

tapi,
yang best pasal cerita ni..
hero laki ialah seorang chef
dan taat pada maknya..

bestnya..
masak sedap-sedap..
kasi keluarga makan
(mulala nak berangan) hehe

p/s = nak baca novel boleh, tapi kena pandai pilih.. n yang paling penting klu baca novel, jgn lupa nak baca Al-Quran pulak!! ha..ingat tu..

No comments: