Tuesday, February 24, 2009

lipas vs cicak

ha..tajuk kali berkaitan tentang haiwan
mesti korang pelik, apalah yang aku nak cakapkan?huhu~

LIPAS
ramai perempuan yang geli dengannya,
tapi aku bukanlah termasuk dalam kategori seperti itu..
aku terlebih berani..haha

(terimbau kisah lama)
aku masih ingat,
dulu,
ketika aku berada di asrama..
di dorm A1:1,
pantang ada lipas..
semua kawan-kawan aku melompat atas katil..
then,
diorang sume jerit nama aku..
ATHIRAH..
ni ada lipas ni..
cepat tangkap..
haha~ ingat aku muka lipas ke?

n disebabkan aku da banyak kali menumpaskan lipas..
diorang bagi aku gelaran "cockroach hunter"
haha~ aku tergelak je bila diorang bagi aku gelaran tu..

n nak dijadikan cerita,
masa pagi 6 0gos 2008,
ada la seekor lipas ni wat onar kat dorm aku,
diorang pon suruh la aku tangkap lipas tu..
n bila aku berjaya je tangkap lipas..
diorang sume nyanyi lagu happy birthday to you..
haha~ betul-betul terharu..

harijadi yang tak pernah aku lupakan..


sebut pula pasal..
CICAK
aku memang gerun dan geli dengan cicak..
cicak selalu mengeluarkan bunyi menciut yang menyeramkan..

pernah suatu hari,
dalam kelas,
aku berdiri berhampiran dinding,
dan apabila aku menoleh sahaja,
aku ternampak seekor cicak yang sedang menatapku..
waa,
aku terkejut bukan main,
nasib baik aku tak menjerit..

aku pun ada pengalaman dengan cicak,
hehe~
satu hari,
kat asrama..
aku hampir melelapkan mata..
tapi kejadian yang aku terkejut ternampak cicak
masih bermain-main di fikiranku..

nak dijadikan cerita,
farha jalila(bukan nama sebenar) pegi lalu sebelah katil aku,
n menciut macam cicak..
waa,
aku betul-betul terkejut kerana ketika itu,
aku baru menutup mata..

haa,
aku pon buka silat cekak hanafi, gayung dan harimau..
aku terus ambil bantal dan memukul-mukul farha..
hehe~ sorry farha,
akak tak normal masa tu.

malu sihh,
pasal cicak pon aku sampai boleh mengalirkan air mata..
betul-betul cewek girl..hehe~

ummi dan aku berkongsi banyak persamaan,
kami berani menghadapi lipas,
tapi geli dengan cicak..eeeii

sampai di sini sahaja omonganku,
hingga ketemu lagi ya!

5 comments:

FuadShahLim said...

hahaha...~~

hahaha...~~

hahaha...~~

xley berhenti la gelak...

astaghfirullah...

byk ilmu kuar..

ayoyo...

NUR azua LIYANA said...

kelihatannya lipas itu sungguh serasi dengan anda..
kidding!
hahahah
^_o

matadore said...

huhu,
saya merindukan pukulan ganas2 itu..
yok yo je bukan nama sebenar, :D

Athirah said...

hehe..
jgn marah taw2 farha..
sian awak..
hahaha..
ganas2 ke?
boleh masuk smackdown arr akak mcm ni..
tapi kena ada pembakar semangat la..
cicak?
haha..
rindu la kat dorm tu..
n especially you..
my dear..

faradzela said...

Ala..dorm y byk lipas 2 xrndu ke?hak..smpy skng nmpk lipas je trbyg muke tira..hahaha,he..rndunyee kt dorm..skng nk tdo sorg2,bgn pn sorg2..huu