Monday, February 22, 2010

ouh..histeria?

baru-baru ni, sekolah ummi digemparkan dengan ramai pelajar2 yang histeria..
even non-muslim pun, ade yang terkena sekali..

ada yang kata jin2 tu marah,
coz pelajar2 tu buat benda2 y tak senonoh, merokok, x beradab dengan cikgu2..
ada pulak yang kata sebab ramai sangat pelajar2 yang belajar silat n ada ilmu2 luar..
???... aku tak tau nak kata apa..

5 tahun kat asrama..
alhamdulillah, benda2 macam tu x pernah kena dekat aku..
x pernah nak nampak kelibat2 apa2 ke.. Ya Allah, mintak jauh..

sebelum masuk asrama pun,
ada orang citer2, yang asrama ni semuanya berhantu..
aish,, x baik tau pengaruhi minda budak kecik !!..

orang cakap jangan berani sangat..
nanti jumpa..
jangan lemah semangat sangat2 plak..
nanti jumpa juga..

???.. aiyoyo

bukan takut.. tapi x berani..

kalau korang tetiba rasa meremang bulu roma ke..
ingat..
KITA TAKUT HANYA KEPADA ALLAH..

selawat banyak2..
jangan berhalusinasi n cakap bukan2..

lagi satu,
kalau masuk hutan ke,
mulut tu kena jaga..
bahaya.. takut2 kata2 yang memakan diri..


apa2 pun yang berlaku,
tetapkan iman kita kepada Allah Yang Esa
dan jauhilah daripada mensyirikkannya..

seKian

3 comments:

aeisyulillah said...

Ini peringatan spontan yang datang tiba-tiba.. banyak kali juga rasa macam itu, tapi terus selubung dengan selimut... baca ayat qursi..

(tak tahu lah kenapa nak selubung selimut, padahal takdelah melindungi apa-apa pun..)

byabya said...

Minta jauh lahh kan benda-benda macam ni(:

miss s.e.r.e.n.i.t.y said...

> aesyulillah

always Seeking help from Him
and He will helps you :)

> byabya

yup.. semoga kita dijauhkan drpd dugaan2 y x kita mampu utk menanggungnya.. ameen :)