Tuesday, September 1, 2009

akrab sebuah persahabatan

persahabatan, satu ungkapan penuh makna..

tersirat 1001 rahsia..

dalam suka..dan dalam duka..

benar, sahabat y sejati itu..

hadir ketika senang dan susah..

tenang bila kita bersamanya..

namun jangan dilupa..

walau di mana kita berada..

kita mempunyai Tuhan y sama..

Tuhan yang satu..Allah yang Maha Esa

................................................

andai kau teringatkanku duhai sahabat,

pandanglah matahari, tataplah bulan...

kerana itu juga matahari dan bulan y sama..

aku memandang..kau memandang..

jiwa tersentuh..rindu menggigit sanubari..

walau jauh beribu batu..

kau tetap berada dalam hatiku..

terbanglah duhai sahabat...

terbang dan terus terbang..

tapi jangan lupa untuk pulang..

jangan lupa dari mana asalmu datang..

dan ke mana kau akan akhirnya kau akan pulang..

..................................................

aku bangga sahabat,

mempunyai sahabat sepertimu..

mampu menuntut ilmu di sini mahupun di perantauan..

harapanku cuba satu..

persahabatan y terjalin ini jangan kau biar tersimpul mati..

jangan kau letak titik nokhtah padanya..

biarlah persahabatan ini terus mekar mewangi hingga akhir nyawa..

.............................................

sebelum perpisahan, pasti ada pertemuan

aku bersyukur adanya pertemuan..

aku mengenalimu.. dan aku bersyukur adanya perpisahan..

aku jadi lebih menghargai persahabatan ini..

buat sahabat2ku...

hajar, aisyah muda, fatin aqilah, fatin atiqah, syikin, syafiqah, atikah dan semua..

terima kasih atas semuanya..

hadiah sebuah kenangan y x kan kulupa..

kenangan terindah selamanya..

aku sayang kalian..

p/s : betapa kerasnya hatiku utk menggugurkan air mata ketika saat berpisah dengan hajar, aku x pandai untuk menunjukkan emosiku.. bukanla aku x berperasaan ketika melihatmu.. cuma kegembiraanku utkmu melebihi kesedihanku berpisah denganmu..

dan air mata apakah y gugur kala ini?




5 comments:

d-raSt said...

sahabat....
sahabat?
sahabat!!!

hanaya itu mampu d-rast katakan.

atok said...

meaningful. huu.

Athirah said...

actually, this post kinda jiwang2..

mcm nak kasi kat lover je..haha..

ok, i am not jiwang ok..

full-stop..

the jiwang2 is over..he3

khaliesahkamal said...

tp tu mmg over jiwang tu atie..
hehe.

xdpt bygkn hdup tnpa sahabat..

Athirah said...

well..u know me better rite?/..

hehe..

sahabat biar beribu..

musuh janganla cari walaupun satu