Friday, May 8, 2009

redha dengan ketentuan-Nya

Berkali-kali aku mencuba untuk masuk dalam web jpa

tapi still x taw macam mana nak taw result..haila..

mencuba dan terus mencuba tanpa henti..

hmm, 3 - 4 sms masuk..

semua bertanyakan soalan yang sama..

"macam mana jpa?"

sabarkan hati je..insya-Allah boleh buka web tu ...



lewat pukul 12.30 malam,

1 sms masuk,

"result jpa da keluar..pegi la check"

hmm, aku pun berkira-kira..nak check ke x nak..

check je la..walaupun aku x sedap hati

akal cuba bersetuju dengan kenyataan 'result tu akan tau bila da buka web tu'

hati pula bersetuju dengan instinct yang menyatakan 'aku x dapat'



hmm..

dan selalunya instinct aku selalu betul..

aku x dapat

aku memandang laptop tanpa perasaan..

pandanganku kosong...

cuba mengawal perasaan yang x tentu arah..



masuk bilik je..airmata terus tumpah..

aku meluahkan rasa kepada sebiji bantal..

hmm, lebih kurang 2 minit je hujan turun melimpah-limpah..

then,

tanganku menyeka sisa airmata di tubir mata..

seolah-olah tiada apa-apa yang berlaku..

'athirah tabah...athirah kuat' pujukku di dalam hati


lepas tu,

aku merasa lega..sangat lega

Allah lebih tau apa yang terbaik buat diri aku..

tiba-tiba..diri teringat kepada firman Pencipta

”...boleh jadi kamu benci pada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang Mengetahui (semuanya itu) sedang kamu tidak mengetahui.” (al-Baqarah:216)

segala yang berlaku ada hikmahnya

dan aku redha dengan ketentuan-Nya

5 comments:

nawzahs said...

haha
dah2
tamo nangis2
behind every dark cloud
there's sunshine waitin 2 pass thru
be strong ne..

Nurul Athirah said...

err..
thanks la ek desperado~

MissInvisible said...

hehe~~
g usim la nih?
bace jap~~
Ja neee~

Nurul Athirah said...

insya-Allah syazni..
kawe jumpo demo kat sano deh!!
nice to meet you ;>

deenierodzhan said...

athirah.. u are too strong.. tahniah ye!!