Sunday, May 17, 2009

bersediakah aku?

aku x taw nak cakap macam mana
perasaan kucar-kacir bila nak masuk u
happy, risau, nervous, sad semua bergabung menjadi satu

soalan biasa yang orang selalu tanya :
"da bersedia ke nak masuk u ni?"

hmm..
bersedia???...
banyak aspek yang aku kena pikirkan bila nak jawab soalan ni
kain baju yang belum berkemas,
borang-borang yang belum siap diisi,
minda yang pastinya akan terkejut menerima suasana dan persekitaran baru,
rohani yang sangat mendambakan ilmu-ilmu duniawi dan ukhrawi,
jiwa yang kengkadang tenang dan kengkadang berserabut..
bersediakah aku?


aku begitu rindu akan suasana usrah satu ketika dahulu,
dan
aku bakal sambung belajar lagi..alhamdulillah..
jiwaku akan teriisi
usrah pasti akan kucari
walaupun aku tahu cabarannya amat banyak
aku bakal merasai perasaan tension itu lagi
bukan sekali tapi berulang kali
tapi x pe
aku sahut cabaran itu!!


aku sanggup tension lagi,
aku sanggup stay up lagi,
aku sanggup buat assignment yang banyak,
asalkan aku dapat menyambung pelajaranku..*wink*


orang kata..
bila masuk u ni..barula kita dapat melihat the real world..
hmm..betul ke?


aku pun x pasti coz x masuk lagi..
dulu aku sekolah asrama,
hidup ibarat dalam kotak..
dan sekarang baru melompat ke luar untuk melihat dunia di luar kotak..


insya-Allah, 23 mei ni aku masuk usim..
doakan aku ek,
aku nak minta maaf kat sesapa yang mengenali aku
kalau aku ada buat korang terasa ke..
halalkan makan minum ek..
terima kasih kepada sesiapa yang pernah berkongsi ilmu dengan aku
secara langsung atau x langsung
terima kasih kat shikin yang sudi jadi kawan aku, masa susah dan senang

as shikin said : be as you as i see you before !!

maybe aku akan berubah, aku mahu menjadi manusia yang lebih baik,
but still i will be the old athirah..the same athirah..your bestfriend



akhir kata,buat sahabat-sahabat..

"persahabatan kita bukan terhenti setakat ini, tapi hingga hujung nyawa" ALLAHU AKBAR !!

p/s : any advise for me before i fly to usim?..hee..usim, here i come :>

14 comments:

siti-situ-sana-sini said...

salam...
smoga masuk dean's list..hik3
jge diri n hati ye..
jgn pkr kawen dlu..
hek3
sbb tira kn kawen pas kte..hak3
xdolah..
tetap jihad ek..amar makruf nahi mungkar..
ingtkn kte gk ble kte lupe..

Athirah said...

hee,
kesitu pulak aja ni..
haha

dean's list?..aminn..
insya-Allah..
doakanla ye..
nothing is impossible to a willing heart..

:>

atok said...

advise?
jgn maen2 ye athirahhh.
eheh ;P

matadore said...

salam kak athirah
good luck

and may Allah bless you always dearie :)

Athirah said...

to atok : main2 ?..haha..dah lama saya main2 taw atok..still childish until now..haha

Athirah said...

to matadore : thanks ek..awk pun, good luck kays..

rock lading said...

salam...
semoga tabah selalu ketika berada dipuncak
kerana disitu akan berhadapan dgn pelbagai godaan yang tak disangka..semoga diri saudari terus berada di dalam rahmatNya....

Athirah said...

ooo..
syukran lizikri..
nice to meet ya!!

kepalakotak said...

owh.
usim bangi eh?
selamat berjaya.

kepalakotak said...

owh.
usim bangi eh?
selamat berjaya.

kepalakotak said...

owh.
usim bangi eh?
selamat berjaya.

Athirah said...

bukan usim bangi la..
mana ada usim kat bangi..
usim kat nilai, negeri 9..

thanks ek!

nik uqbah said...

course apakah?

emm, rabbuna yusahhil. insyaALLAH... ^_^

Athirah said...

course perakaunan dan muamalat..
aminn..