Wednesday, January 5, 2011

the story teller

membaca tak pernah gagal membuat saya mengisi masa dengan baik. oh, saya tidaklah terlalu 'rigid' dalam memilih bahan bacaan.

minggu pertama sem 2 ni macam tak belajar sangat..

so, berchenta dengan buku ni ;


kalau dulu, saya mengambil masa hampir 3 minggu untuk menghabiskan sebuah novel english. plus dictionary memang kena ada kat sebelah. heh. walaupun terkial-kial, tu la salah satu cara nak master english en?. sebab kita ni bukannya lahir2 terus boleh cakap english kan?

today is a good day to die ( cuba cakap versi australia) hehe

dan alhamdulillah, sekarang saya mampu untuk menghabiskan novel english dalam masa 3 hari.. tak de la nak cakap power habis en, tapi at least improve la.. kan



ni novel, citer pasal budak jahat gler nak taubat n jadi baik. tapi ending dia unexpected, suka dgn orang lain, kawen dgn orang lain.. well, kita bukan selalu dapat yang kita nak kan? tapi kita selalu dapat apa yang kita perlu..

kalau nak bagi rate tu, mcm 3 stars kot.. sebab penulisan imaen ni bukan macam penulis lain yang selalu tulis happy ending dan 'drama gaduh2 dan buat orang pening kepala'. penulisan yang sempoi tapi padat dengan isi n ilmu..

p/s : terima kasih kat mar sebab kasi pinjam ^_^. hee, nanti nak pinjam yang lain pula, boleh?? huhu



opps, buku ni no comment.. baru gi pinjam kat library. dan baru sampai muka surat 4. tapi mcm susah~~.. heh, takpe john grisham! tunggu la.. saya akan cuba baca walau muntah ijo sekalipun.. isk isk..


sebenarnya saya tengah mencari buku-buku ni ;

1) cinta di rumah al-banna
2) palestin kami datang
3) novel bumi cinta
4) novel tenggelamnya kapal Van Der Vijk
5) siri buku " life is an open secret"

kalau sesiapa yang ternampak buku-buku ni kat kedai y berdekatan dengan nilai atau rawang, boleh bagitau saya, okay?.. em, kalau nak belikan pun okay, nanti saya bayar balik.. ..kalau nak belanja, lagi bagus.. yahoooo!! hehe



p/s ; kalau nak bagi hadiah kat saya, buku adalah yang terbaik.. haha.. tapi tak kisah pun kalau nak bagi apa-apa, sebab saya appreciate je benda yang korang bagi macam cibear yang mar bagi.. hehe.. mucho gracios kay.. adioss~

6 comments:

Anonymous said...

jeng3.. buku. cuti nih aku kurang efisien.

aku sdg membaca 3 buah buku, tapi satu pon tak habis.

(kalau ikutkan 4, tapi nampak macam lagi loser)

blame the internet!

rimbunhijau said...

salam..

11-14 jan ni ade pesta buku dkat fpqs..rasenye 'palestin kami dtg' tu akn ade kat situ..


jom pi ramai2..

AmirSyafiq said...

http://www.4shared.com/document/cacUtqHd/Cinta_di_Rumah_Hasan_Al_Banna.htm

Nurul Athirah said...

> wan

blame the internet ? erk??
pernah x dgr 'tidak pandai menari dikatakan lantai jongkang-jongket??

:P

> imah

yessh!! insya-Allah..
gembira bersama USIM =)


> amir

Ya Allah, thanks!

Norhartinie Adnan said...

k.long..buku tautan hati hari tu bes x?abah tnyer..hehe

Nurul Athirah said...

buku tu best sgt..
minta la abah tini belikan ^_^