Tuesday, July 13, 2010

x update

dalam mencari diri sendiri
dalam mendiamkan diri..
aku temui jawapan yang kucari
sedikit demi sedikit

dan memang betulla
kalau nak jadi baik ni
kena ada catalyst
kena ada kawan
kena ada usrah
kena ada jemaah
yang boleh mengingatkan kita

sebab kadang-kadang kita ni lupa
dan bukan je kadang-kadang
selalu je lupa

sebab tu ada saya untuk ingatkan awak
dan ada awak untuk ingatkan saya

tapi
jangan rasa hebat dengan diri sendiri
takbur itu akan meleburkan kita..
so, lebur takbur dulu

kita ni pun dulu berasal dari air mani yang hina
badan kita ni pun penuh dengan benda-benda kotor
even dalam perut kita, hidung, mata,telinga, mulut, kuku...

so, jangan takabbur!!
sebab kita semua sama
manusia yang lemah dan hina

yang membezakan
hanya TAQWA di dalam dada..


p/s : rasa cam gler.. dulu punya la kata nak stop blogging.. tapi banyak benda nak share.. tak nak jadi baik sorang2.. kan?

1 comment:

dEe-Nie said...

ye ye ye. athirah x nk stop blogging. btul tu... athirah nye blog bnyk manfaat utk org len.. npe nk stop en? len la mcm kte nye blog. blog ditulis tuk abadikan kngan2 dri sndiri jep kt situ... hahaha... thniah2x... nk trus bce post athirah!!! ok?