Thursday, March 18, 2010

maafkanlah

kadang-kadang kita x sedar,
apa yang kita buat, apa yang kita cakap,
menyakiti hati orang lain..

kadang-kadang kita x sedar,
walau macam mana cara pun kita berusaha jadi baik,
tetap ada yang cakap-cakap dekat belakang...

kadang-kadang kita x sedar,
bila kita da marah dengan seseorang tu,
kita lupa yang kita x berhak untuk menghukum dia hanya atas satu kesilapan shj,

dan kita seolah-olah x pernah sedar,
segala apa yang kita lakukan ini semuanya dicatat dikiri dan kanan..

argh.. benar kah ini?
aku berpijak di bumi yang nyata..

dan nyata jua manusia tidak sempurna..

sesekali, diri menghisab diri,
betapa kerdilnya aku dihadapanMu ...
Tuhan,
hilangkanlah perasaan2 yang menghantuiku kala ini..
tersepit antara nafsu, hati dan akal
dalam membuat keputusan....

sungguh aku lemah..
tiada daya upaya melainkan kekuatanMu jua..
Tuhan,
ampunkanlah aku..atas segala kekhilafanku sama ada sedar @ tidak
pandanglah aku.... janganlah engkau membiarkan nasibku di dalam tanganku sendiri
bantulah aku.... agar aku bisa menjadi salah seorang tenteraMu
terimalah aku...bimbinglah aku.......................

cintailah aku.... walau sezarah cuma.. Allahu Akbar!!

stanza qalbi merindu Illahi..

p/s : kat sini, kita nak minta maaf banyak2 kat semua.. semua sekali lah.. andai ada yang terguris di hati, andai tercuri hati.. maafkanlah.... diri ini masih dalam pembaikan.. masih belum sempurna pada pandanganku sendiri,, pastilah aku juga tidak sempurna pada pandangan kalian..
yang pasti, manusia sememangnya x sempurna.. semoga aku mampu menjadi lebih baik..

3 comments:

azni_1405 said...

salam,,
huhu,,aku pon mintak ampun gak ye,,kot2 esok nak g bookfest tu,, mati tgh jalan ka..
dah la selalu buli ko.
wala2,,
oh,,doakan aku yerk,,

matadore said...

maafkanlah diriku ini..
(lagu KRU tahun 90-an)

miss s.e.r.e.n.i.t.y said...

> aini

ok... aku pun tau.. hehee
jangan garang sangat, nanti orang lari naa

> matadore

huu.. akak x layan Kru la dek..