Sunday, February 28, 2010

Hadiah yang x disangka

Huhu.. da lama x update blog ni.. da macam abandon sket..huh
Bukannya sengaja ye, banyak keje lain lagi.. x sempat nak mengadap notebook ni ..
Blog yang lain2 pun x sempat nak baca…

Masuk sem 2 ni.. memanglah..
Tamhidi da nak abes.. bulan 4 ni..
Lepas tu, insya-Allah, bulan 8 masuk degree lak.. =)

Ok.. nak cerita pasal hadiah yang x disangka- sangka..
Hehe,, jangan salah sangka ye..
Bukan dari yang teristimewa la..

Hari tu, ada masuk pertandingan air minuman Yeo’s dalam satu majalah ni..
Saje je masuk sebab boring.. ahaha..
Beli majalah tu kat USIM..time bulan november lepas..

Bulan 1 hari tu,
Ummi ada call..
Dia cakap ada surat putih..
Tulis nama aku .. (aik, x kan dapat tawaran kolej swasta lagi ke??)

Alhamdulillah, tergerak hati ummi untuk buka surat tu..
Huhu.. rupanya aku salah seorang pemenang Yeo’s tu
N dia suruh datang kat pejabat Karangkraf, Shah Alam
Untuk mengambil hamper bernilai RM 100…

Haha.. lamanya nak kasi hadiah.. dari zaman tok kaduk tu..
Aku da x ingat pun pasal Yeo’s ni..
Just senyum sendiri je bila menang..
Ayah yang pergi ambil hadiah tu..huhu.. thanks, ayah.

Lagi satu pertandingan ni plak..
Ada dalam paper..
Pertandingannya macam ni..
Cari 8 perbezaan dalam 2 gambar..
You know what.. gambar phua chu kang plak tu..
Ngeee~

So.. aku main bulat-bulat je la..
Berbekalkan setem 30 sen ummi..
Ummi yang hantar surat tu..

Tetiba satu hari,
Terselit kat celah pagar aku,
Kad dari Sky Net..
Aku dapat parcel n kena amik kat pejabat pos..
Argh,, x de masa la..orang kat kampus tau x ?..
N then, orang pejabat tu kol aku..
Aku cakap hantar la parcel tu kat sek ummi.. hehe

Alhamdulillah,
Terpilih juga..
Dapat kotak makanan jenama SUPER bernilai RM 50..
Yee haa…

Ada lagi 2 penyertaan..
Tapi ni atas nama ummi..

Kira buat surat pembaca r..
Untuk majalah Impiana dgn majalah Anjung Seri..

So, pabila aku yang jiwang menulis.. haha
Alhamdulillah, dua-dua surat yang aku tulis n karang dengan ummi tu
Masuk dalam majalah Impiana dengan majalah Anjung seri..
Dua-dua majalah bulan februari..

Ummi siap kol aku lagi..
Nak cakap yang surat masuk.. hehehe
Best best..

Klu yang majalah Impiana tu,
X dapat apa2..
Just tayang nama je..
Okla tu en, nama ummi pun sedap..
Ala-ala nama kumpulan nasyid gitu – Raihan.. hehe

Lagi satu majalah lak.. Anjung Seri,
Alhamdulillah,
Setiap surat yang tersiar akan mendapat set cawan minuman Corel
Yang bernilai RM 400..
So.. ummi happy sangat.. =)

Alhamdulillah ..
Syukur Tuhan..
Atas kebahagiaan ini..

Well, satu cara utk merapatkan hubungan dengan ibu anda..
Masuk pertandingan sesama, okay !.. hehe

Sampai sinilah dulu..

seKian ~

5 comments:

Anonymous said...

wa, hebatnya.. menang masuk pertandingan..

tak pernah terpikir lak nak wat benda tuh..

cara aku rapatkan hubungan dgn mak aku? haha, jadi supir (driver) dia.~

Hattarazian said...

hahaha..sonok gile..huhuhu..

Nurul Athirah said...

> aesyulillah

haha.. supir ?
ok r tu..
mengabdi n berbakti


> hatta

heh.. ko jenjalan jauh2 tu belikan la hadiah utk kawan2 ko di sini.. ngee

deenierodzhan said...

best giler... my mum msti de bce tulisan athirah ni... sbb my mum slalu beli 2 mjlh tue... huhuhu.

Nurul Athirah said...

i c..
but it's not mine
it's ummi's