Thursday, June 3, 2010

ikim.. maher zain.. me

assalamualaikum w.b.t

i am always not good with introduction .. heh..
ok, memang haru klu nak post benda baru tatau nak letak tajuk pe..
sebab banyak benda nak tulis... banyak la sangat

haha
ok ok..
straight to the point

hari tu, aku pasang la IKIM..
cam rasa insaf kejap..
best pulak layan nasyid kat situ

tetiba dengar lagu Maher Zain
aik?? biar benor..
lagu for the rest of my life plak tu..
tak ke terharu aku time mengajar budak-budak tu?
then, aku berdiri..
muka sengih sorang2..

baru ar best woo..
IKIM cam ni
da universal..
even lagu Zain Bikha dengan Yusuf Islam pun da banyak diorang pasang..
bak kata aku.. mantap arr

yelah,
sebelum ni aku duk layan Red Fm..
bajet cool la sangat..

tapi bila sedar,
benda tu tak bawak pun aku ingat Dia..

so,
baik tak payah laa

lantak la orang nak kata aku apa..
cakap aku macam ustazah ke..

nanti kat padang Mahsyar,
ada sesapa nak tolong aku jawab dengan Tuhan
tentang nikmat telinga aku nih..
adakah digunakan dengan sebaiknya?

okay, tetiba serius lak :)..

aku pergi pkns minggu lepas,
beli cd Maher Zain
Album- Thank You Allah
Music Version
Edaran Inteam record

even harga dy RM 27.90
it's worth buying..
serius tak tipu..
tak caye try ar beli satu .. ^__^

kalau korang tanya aku, apalaa yang best sangat pasal Maher Zain
so, ni jawapannya..

first, aku memang suka sangat kat semua lirik2 lagu dia..
meaningful..
touche'

second, suara dia memang sesuai untuk nyanyi lagu2 tu
senang kata, dia gifted..
yang bukan semua orang bley sentuh hati aku dgn lagu y dyorang nyanyi tuh..

tu je kot..
nak describe banyak..
taste orang lain2 kan ?
so, pilih la sendiri..kay


then,
nak cakap pasal IKim lak

kalau pagi-pagi
dengar Ustaz Zahazan bagi talk..
banyak boleh ambil pengajaran..
kisah-kisah nabi,
realiti kehidupan sume tu..

then,
lebih kurang pukul 8.20 camtu,
Ustaz Pahrol Juoi plak yang akan bagi motivasi
kira cam pagi yang terisi la
daripada duk melangut saja2 n melamun kan?

duduk kat rumah ni buat aku sedar
takkan nak biar otak berkarat gak en?
kalau ikut cuti, memang ar cuti beb !!

tapi,
hati kalau tak terima ilmu, nasihat lebih 3 hari
da bley kacau-bilau tau takk..

so,
guna la masa sebaiknya
guna nikmat yang Allah bagi tu juga sebaiknya
jangan sampai satu masa kita menyesal
nangis air mata darah mintak balik kat dunia pun da tak guna..

konklusinya
lu pikir la sendiri..

May Allah Bless Us

No comments: